tisdag 16 juni 2009

den blev inte så lång


bloggpausen blev inte jätte lång men jag har kommit underfund med att jag kanske inte behöver skriva varje dag om jag inte känner för det. Så det blir så :) Ibland har man lite man vill skriva om helt enkelt.


Idag är jag ledig från jobbet, dom frågade mig imorse om jag ville jobba, men jag har redan bestämmt med min syster (<3) att vi ska ses och äta lunch och gå ner till parken lite med Lion


Snart är det midsommar. Har sett fram emot midsommar jätte mycket. Inte av en eller två anledningar. Utan av alla anledningar. På dagen ska jag och Lion plocka blommor och göra kransar och ha jätte mysigt :)
Vid 17 tiden ska vi till kompisar till familjen och äta och dricka gott och ha massa mys. När Lion somnat och är nöjd med dagen ska jag bege mig till dagge som ska ha fest.

Får se hur länge jag stannar och om jag möter mina föräldrar senare eller om jag åker hem till lägenheten men i vilket fall ska jag bara ta det som det kommer.


Jag älskar mitt liv nu faktiskit. Jag är tillfreds med mig själv, jag har en underbar son som jag inte hade velat vara ute för allt i världen. Jag har en fantastisk familj med en syster som är min bästa vän, jag har en mamma och pappa som ställer upp för oss i ur och skur vare sig det gäller barnvakt om jag skulle vilja göra något själv eller om det bara gäller att bjuda oss på middag dom gånger min ekonomi har varit dålig. Jag har fantastiska vänner som alla på var och ett sätt gör mig så himla lycklig att jag funnit dom.


Jag har också kommit underfund med att tack vare att jag är så nöjd med hur vårat liv ser ut så kan jag glädjas åt mina anhöriga när dom är lyckliga och det är guld värt att kunna känna glädje för andra. Det har jag inte alltid kunnat vill jag lova er och jag hoppas att alla människor når den punkten förr eller senare i livet. Jag kan ju dock inte säga att jag alltid kommer vara så nöjd med mitt liv, men jag ska jobba stenhårt för att vara det.


Nu ska jag göra vid oss och sen ska vi cykla till stan :)


Hoppas ni mår bra allesammans!


Tjingeling





2 kommentarer:

Anonym sa...

håller med dig om att det nog är när man först är nöjd med sig själv och sitt eget liv som man verkligen kan glädjas åt andras lycka. Hoppas att eran dag är toppen / Mia

Anonym sa...

hehe nej det blev ingen lång varig paus.. här hade jag lite att Läsa o ta igen det jag missat :P

SKÖNT DU ÄR NÖJD MED DITT LIV :D !!!

<3

/vevve